Plugo STEM - Interaktiv læring 3-i-1

kr.1 199,00
Midlertidig utsolgt
Varenummer
1009-SHIFU026

5 Stjerner på Trustpilot | Fri frakt ved 1.000,-
  • Utvikler og øver barnet ditt sine kognitive ferdigheter.
Les mer
Velegnet til:
  • Kognitive ferdigheter
  • Språkforståelse
  • Tallforståelse
  • 0 mdr.
  • 3 mdr.
  • 6 mdr.
  • 9 mdr.
  • 1 år
  • 18 mdr.
  • 2 år
  • 2,5 år
  • 3 år
  • 4 år
  • 5 år
  • 6 år
  • 7 år
  • 8 år
  • 9 år
  • 10 år
  • 11+ år
  • Senior
Hva gjør dette produktet spesielt

Shifu Plugo er en serie med lærerike, intuitive og spennende måter å spille og leke seg til å kunne stave, telle, regne, spille musikk, tenke logisk og mye mer. Spillene benytter seg av teknologien AR - Augmentet reality. Det er et begrep som betyr at virkeligheten utvides ved hjelp av teknonologi. Så det er ikke enten-eller. Det er både-og.

Plugo er laget for barn mellom 4-10 år. Det består av en spillematte med et spesielt interaktivt felt i den ene enden og en rille til nettbrett eller Smartphone i den andre enden. Så spiller eller leker barnet ditt ved hjelp av en gratis app på enheten din, kameraet og de løse delene som følger med i hver enkelt eske med Plugo spill.

I denne store samlingen av spill er det rundt 750 ulike utfordringer og aktiviteter totalt.

Hva handler Plugo Count, Letters and Link om?

Letters:

I denne varianten av de helt geniale Plugo-spillene lærer barnet ditt å gjenkjenne bokstaver, stave og leke med skriving. Finmotorikken får også trening når barnet ditt skal fiske frem de riktige bokstavene og legge dem på hylla slik at kameraet på nettbrettet eller smarttelefonen kan se dem.

I esken er det brevbrikker fra A-Å og en brevhylle med skuff under. Når spillet starter starter små historier der barnet ditt må løse gåten, stave ordet eller på annen måte hjelpe historien fremgang ved å bruke bokstavene. Foreløpig er den bare på engelsk. Dette betyr at ordene som skal staves også er på engelsk. Nivået på letteste vanskelighetsgrad, som kalles Pre-K (K for Kindergarten), passer for en norsk elev i ca 4. klasse.

Plugo Count:

I Plugo Count leker barnet ditt og lærer å telle, regne og føre de 5 historiene videre ved hjelp av tall og resultater. Vanskelighetsgraden øker ettersom barnet ditt lærer mer og mer.

I boksen med Plugo Count finner du et spillesett med brikker med tall og matematiske symboler og en holder, som må plasseres i den ene enden av Gamepaden. Når spillet starter, teller barnet ditt og regner seg gjennom alle historiene og utfordringene og svarene ved å bruke tall- og tegnebrikkene.

Plugo Link:

Plugo Link handler om å leke med sekskantede, magnetiske byggeklosser. Barnet ditt lærer om logikk, om geometri og om å overføre digital konstruksjon og sekvenser til fysiske ting – og det hele læres på en veldig enkel og morsom måte, fordi utfordringene er en del av en søt historie om bl.a. dyr som trenger hjelp.

Barnet ditt bygger hjelpemidlet i form av for eksempel steinhauger for at en sulten frosk skal fange fluer, eller ved å få tannhjulene inne i hodet på en gal kameleon til å dreie på riktig måte.

I alle Plugo-spill finner du følgende funksjoner:

  • Klarhet og kvalitet :
    Fra det øyeblikket du mottar de herlige eskene med Shifu, kan du merke at det er lagt ekstra mye tanke på å gjøre teknologien lett tilgjengelig og lett å komme i gang med for både voksne og barn.
  • Rolig og barnevennlig spilldesign:
    Plugo har et rolig tempo og ikke en hel masse bippe-lyder. Det er gode stemmer som guider spilleren og det er både applaus og konfetti når man har klart en utfordring. Men det er på en måte som ikke stresser eller på annen måte tar fokus fra selve aktiviteten. Fargene er dempet og alt har et fredelig uttrykk som skaper en god og vennlig stemning.
  • Enkelt å komme i gang:
    Bare last ned den gratis appen "Shifu Plugo" i App Store eller Google Play, åpne appen, plasser nettbrettet eller smarttelefonen på plass i sporet på spillematten med skjermen mot deg, og så starter spillet med klar tale supplert med enkle skriftlige instruksjoner på skjermen. På 2 minutter er dere i gang med å bygge broer, telle raketter og løse bokstavrim, mens barnet ditt leker for å lære. Alle spillene begynner med små øvelser slik at barnet ditt forstår det interaktive sammenspillet mellom teknologien og den fysiske verden.
  • Tilpasning til barnets evner:
    Du kan spille med eller uten innlogging. Hvis du velger å logge inn første gangen som dere bruker app'en så vil den tilpasse utfordringene og spille etter barnets stigende ferdigheter. Dermed blir spillet aldri kjedelig. Du kan også selv velge vanskelighetsgrad i begynnelsen av spillet. Det er veldig enkelt og mange vanskelighetsgrader. Du kan også opprette flere forskjellige spillere med både navn og hver sin vanskelighetsgrad så dere kan komme tilbake senere og fortsette på det samme nivået. Du kan alltid avbryte spillet og velge en annen vanskelighetsgrad eller bytte spiler hvis storesøster vil ta over.
  • Hvor mange forskjellige aktiviteter er det i Plugo?
    I hvert Plugo-spill - inkludert dette - er det 5 forskjellige spillhistorier og til sammen over 250 forskjellige utfordringer og logikkoppgaver. Alle spillene utvikler kreativiteten, analytiske evner og en levende og trygg tilgang til teknologi - utover de spesifikke ferdighetene som hvert enkelt Plugo spill fokuserer på. F.eks er det geometri og logikk i Plugo Link og musikalitet og rytme i Plugo Tunes.
  • Språk:
    Alle Plugo-spill er på veldig enkelt engelsk. Spillet "Letters" er med engelske bokstaver. De andre Plugo-spillene er også tilgjengelige på norsk, svensk, dansk, tysk og nederlandsk.
  • Tekniske krav :
    Plugo krever en internettforbindelse for å laste ned appen. Når du har nedlastet den kan du åpne og spille Plugo uten internett.

    Plugo passer til følgende enheter:

    Apple:

    iPad 5th gen og nyere

    iPad Mini 2 og nyere

    iPad Air alle modeller

    iPad Pro all modeller undtagen Pro 12,9 inch

    iPhone 6 og nyere

    Android:

    2015 og nyere

    2GB RAM og mere

    Android 8.0 og nyere

    Tablets - Samsung (undtagen Tab A7, S7, S7 Plus, A 10,5 og A8)
    Passer kun til smartphones med et kamera placeres øverst midt på telefonen.
    Passer ikke til tablets på 10 tommer og mere.

    Amazon Fire:

    7 (22-udgave), 8 (2018+20 udgave), 8+ (2020 udgave).

Denne aktiviteten støtter viktige ferdigheter som er bra for barnas trivsel og evne til å lære nye ting:

  • Trener og utvikler barnet ditt sine kognitive ferdigheter.
  • Utvikler barnets språklige forståelse og utvikling.
  • Barnet ditt kan lære om mengder og tall.

Velegnet til barn i alderen 4 år til 10 år

Vitenskap er ikke lenger noe undelig og vanskelig som voksne gjør på fjerne laboratorier eller kontorer. Det er STEM-baserte lek og eksperimenter (Science, Technology, Engineering and Math) bevis på. Når barnet ditt leker med STEM-baserte leker og redskaper, forsterkes interessen og forståelsen for naturvitenskap.

Hva er digitale leker?

Digitale leker betyr leker som utvider virkeligheten. Det er forbindelsen mellom det digitale livet og ekte, fysiske elementer eller figurer som sammen utvider barns lekeopplevelse på en virkelig spennende måte. Les mer om de mange forskjellige typene AR-leker og få gode råd om barnas skjermtid i AR-lekeguiden vår her.
Produkt Informasjon
Varenummer 1009-SHIFU026
Merke playshifu
Alder 4 år, 5 år, 6 år, 7 år, 8 år, 9 år, 10 år
Velegnet til Kognitive ferdigheter, Språkforståelse, Tallforståelse
Funksjon Alfabetet, Finmotorikk, Kognitive ferdigheter, Konsentrasjon, Logisk tenking, Læringsparathet, Observasjon, Problemløsning, Romlig forståelse, Språk- og språkforståelse, Tallforståelse
Kompetanseområder/Utvikler kompentanser innen for og kjenskap til Fremmedspråk, Matematikk
Veiledning / Spilleregler Dansk, Engelsk, Fransk, Nederlandsk, Norsk, Svensk, Tysk