Lekeakademiet kundeservice

  Legeakademiets kundeservice

Kontakt oss

Du kan til enhver tid kontakte oss på telefon, e-post eller via vår live chat.
Spørsmål via e-post blir besvart innenfor 24 timer på hverdager.

 

 Åpningstider

Åpningstider Mandag-Fredag: kl. 8.30 - 15.30

Lørdag og søndag: lukket

OBS!
(Kundeservicen er lukket i juledagene d. 24, 25, 26 og 31 desember).

 

Kontaktinformasjon

Send oss en E-post:post@lekeakademiet.no

Ring til oss på:  23 96 51 58

Chat med oss: Trykk på den grønne knappen nederst til høyre og still spørsmålet ditt :) 

 

Betaling:

Kan jeg betale med EHF/organisasjonsnummer? (Betalingsløsning for bedrifter)
Ja, det kan du.

Det er mange barnehager, skoler og bedrifter som handler hos Lekeakademiet. Derfor tilbyr vi selvsagt også elektronisk fakturering.

Opprett bestillingen på vanlig måte ved å legge varene i handlekurven. Når du kommer til betalingssiden fyller du først ut fakturainformasjon og eventuell annen leveringsinformasjon. Under 3. Betalingsmåter velger du organisasjonsnummer/EHF-faktura og fyller inn organisasjonsnummeret før du fullfører bestillingen. Så sendes varene sammen med en følgeseddel. Fakturaen sendes til elektronisk skanning dersom organisasjonsnummeret er godkjent som EHF-faktura. Hvis ikke, sendes fakturaen som PDF til den oppgitte e-postadressen.

Hvis du lurer på noe må du gjerne ringe oss på tlf. 23 96 51 58.
eller sende en e-post til post@lekeakademiet.no.

Kan jeg legge til en vare på bestillingen min?

Vi kan ikke garantere at det er mulig å legge til varer på bestillingen etter at den er avsluttet.
Lageret vårt mottar og pakker leker hele døgnet for å kunne opprettholde leveringstiden vår.
Hvis du har behov for å legge til en vare kan du ta kontakt med kundeservice, så skal vi gjøre det vi kan for å hjelpe deg.


Har dere noen rabattkoder?

Vi har kampanjer med rabattkoder av og til. Disse kampanjene opplyses om i nyhetsbrevene vi sender ut.

Kan jeg legge inn en bestilling over telefonen?

Ja, det kan du godt, men det kan være litt krevende å formulere alle detaljene over telefonen. Det beste er derfor å sende oss en e-post. Vi står alltid klar til å hjelpe deg uansett om det gjelder produktspørsmål eller hjelp med betalingen.

Tilbyr dere prisgaranti?

I utgangspunktet gjør vi det, ja. Prisen vi skal matche må være fra en norsk nettbutikk og varen må være på lager. Send oss en lenke til varen, så tar vi kontakt med deg dersom vi kan matche prisen.
Hvordan betaler jeg med gavekort?
Når du vil benytte deg av gavekortet legger du varene i handlekurven som ved en normal bestilling.
Som betalingsmetode velger du bankoverføring, og så ber vi om en kopi av gavekortet i form av et bilde sendt på sms eller e-post.
Når vi har mottatt dette sender vi varene.
Hvis du handler for mer enn verdien kan resten av beløpet betales via bankoverføring.
Beløpet skal overføres til: Nordea/kontonummer 6021.05.18161.
Husk å skrive ordrenummeret ditt på overføringen. Vi sender pakken så snart betalingen er registrert. Dersom det er penger igjen på gavekortet, får du et tilgodebevis på det resterende beløpet.

Når trekkes betalingen på kjøpet mitt?

Ved bestilling reserveres beløpet til Lekeakademiet, og ordren blir først fakturert (og beløpet trukket) når den er pakket og levert til Bring.

Betaling med Klarna.

Bestill som du pleier og velg Klarna som betalingsmetode. Her skal du til slutt taste inn personnummeret ditt som sikkerhet. Dette er for at Klarna kan være helt sikker på at du er deg. I tillegg til ordrebekreftelsen får du også en separat e-post fra Klarna med alle betalingsopplysningene.

Om levering:

Hvor kan jeg se leveringsstatus på bestillingen min?

Når pakken er sendt vil du motta en kvittering med sporingsnummer slik at du kan følge pakken din hos bring.no. Vi sender den fra lageret vårt i Danmark, og sporingen blir først registrert når pakken ankommer Oslo – som regel morgenen etter.

Leverer dere til utlandet?

Ja, det gjør vi.


Kan dere levere til andre land enn de som er oppført på listen?

Hvis ønsket leveringsland ikke står på listen i leveringsadressefeltet må du gjerne ta kontakt med kundeservice, så kan de undersøke muligheten for dette og eventuelt hva fraktgebyret blir.

Har Lekeakademiet en fysisk butikk?

Vi har dessverre ingen fysisk butikk.

Kan jeg hente varer hos dere?

Du kan dessverre ikke hente varer hos oss. Alle lekene sendes fra fjernlageret vårt i Danmark.

Hvilket fraktselskap bruker dere?

Vi sender alle pakkene våre til Norge med Bring.

Kan jeg betale ekstra for ekspresslevering?

Nei dessverre, men vi gjør alltid vårt beste for å få pakken din av gårde så raskt som mulig. Vi sender varer på alle hverdager og deadline er kl 10.

Hva gjør jeg hvis det mangler en vare i pakken min?

Bestillingen din kan komme i flere esker, spesielt hvis den inneholder en litt større vare. Lageret vårt er så stort at varer blir pakket på forskjellige steder. Ofte ankommer de hver for seg. Hvis det gjelder små ting du ikke finner bør du sjekke vesken dersom du fikk en slik. Hvis ikke de ligger der må du gjerne ta kontakt med kundeservice.

Hva gjør jeg hvis en vare er blitt ødelagt underveis?

Hvis du vært så uheldig å motta en vare med en feil eller skade skal vi selvfølgelig få rettet opp i det. Send gjerne en e-post til vår kundeservice på post@lekeakademiet.no. Den må inneholde ordrenummeret og en forklaring, i tillegg til et bilde av varen eller en video som viser problemet. I tillegg vil vi gjerne ha et bilde av produktdataene som ofte er trykt på varen. Du får et svar fra oss angående prosedyren videre. Hvis vi ønsker at varen skal returneres vil du få beskjed om dette.

Når er deadline?

Hvis du bestiller før kl 10:00 man-fre og varene er på lager, sender vi samme dag.

Hvor raskt vil jeg motta bestillingen min?

Vi har vanligvis leveringstid på 2-4 hverdager.

Hvis det er en vare vi fortsatt venter på fra leverandøren, tar vi kontakt med deg.

Retur & reklamasjon

Hvordan kan jeg returnere en vare?

På sidene våre nederst i det grå feltet, i andre kolonne, står det Returvarer. Der kan du lese om hvordan du kan returnere en vare til oss, og der finner du også en lenke til returskjemaet du må bruke. Pakken skal innleveres hos Posten, og returadressen er en adresse i Oslo, der pakkene samles og sendes tilbake til lageret vårt i Danmark. Når pakken er blitt registrert refunderes pengene på samme måte du brukte da du bestilte. Dersom pengene skal refunderes til en annen konto, må kontonummeret oppgis til kundeservice sammen med ordrenummeret.

Når blir beløpet tilbakebetalt?

Vi refunderer alle utgiftene dine, også leveringsomkostningene.
Dette gjelder ikke ekstra leveringsomkostninger i tilfeller hvor du har valgt en annen leveringsform enn den billigste formen for standardlevering.
Du vil motta beløpet ca 14 dager etter at vi har mottatt beskjeden om at du angrer på kjøpet.
Vi tilbakefører beløpet med samme betalingsmåte som du brukte ved kjøpet, dersom ikke annet er avtalt.
Vi kan holde tilbake betalingen inntil vi har mottatt varen hvis ikke du sender oss dokumentasjon på at den er blitt returnert.

Hvordan refunderer jeg en gave jeg har fått?

Hvis du har mottatt en gave fra oss, er det viktig at du får ordrenummeret fra giveren. Hvis dette er vanskelig kan du gi oss navnet og høre om vi eventuelt kan finne bestillingen likevel.
Send oss gjerne en e-post før du returnerer med ordrenummer samt kontonummer slik at vi kan refundere beløpet til deg.

Produkter:

Tilbyr dere gaveinnpakning?

Ja, gaveinnpakning velges i handlekurven på hver enkelt vare og koster 15 kr. pr. stk. Vi kan dessverre ikke pakke inn flere varer i samme pakke.

Kan man kjøpe gavepapir?

Ja, gavepapir og gaveposer kan kjøpes på hjemmesiden.

Er Lekeakademiets varer og leker CE-merket?

Alle produktene våre er CE-merket. Leker som selges i Norge skal være CE-merket. Dette merket forsikrer deg som forbruker om at leken oppfyller kravene som omhandler kjemi og sikkerhet. Dette er krav som er felles i hele EU. I Norge er det Miljødirektoratet som passer på at disse reglene blir fulgt.

Er varene og lekene fra Lekeakademiet fri for farlig kjemi?

Alle lekene som Lekeakademiet selger følger danske lover og regler for leketøy. Dette inkluderer de reglene som gjelder kjemisk innhold og deklarasjon i leker som reguleres av REACH, EU’s grunnleggende kjemikalielovgivning. Dermed kan du som forbruker være helt trygg når du handler hos Lekeakademiet.

Kan jeg se produktene fysisk hos dere?

Det er dessverre ikke mulig å se varene fysisk da vi kun er en nettbutikk.

Har dere økologiske, bæredyktige og miljøvennlige leker?

Hos Lekeakademiet forsøker vi hele tiden å forholde oss kritisk og faktabasert. Ord som naturlig, fri for skadelig kjemi, økologisk, bæredyktig, plastfri eller miljøvennlig kan være vanskelig å bli klok på. I mange tilfeller er det veldig løse rammer for når man kan kalle leker miljøvennlige eller bæredyktige, og derfor er dette et tema som vi jobber med fortløpende for å bli enda bedre på.

Vi markedsfører oss ikke på på å selge utelukkende kjemifrie, bæredyktige eller naturlige varianter av leketøy. Alt her i verden består av kjemiske grunnstoffer og har en kjemisk formel, så vi mener ikke at det er riktig å skrive at en dukke eller en ball er kjemifri eller ikke inneholder skadelig kjemi. Det at noe inneholder kjemi gjør ikke en hoppeball eller en huske mindre naturlig. Naturen ER kjemi. All kjemi kan være skadelig i feil mengder.

Vi vil gjerne hjelpe kundene våre med å finne riktig vei i jungelen av betegnelser. Alt forandrer seg med tiden og derfor vil du finne leker i nettbutikken vår som har betegnelser som kjemifri, bæredyktig og naturlig. Flere av disse betegnelsene utfaser vi kontinuerlig blir klokere og utvikler oss.

Betegnelser som bæredyktig og miljøvennlig er ikke enten-eller, men et uttrykk for i hvor stor grad en vare er med på å etterlate kloden vår i bedre eller dårligere stand til kommende generasjoner.
Tre, bomull og glass er for eksempel på noen måter mer miljøvennlige enn kunstig fremstilte materialer som f.eks. plast. Men til gjengjeld er det ganske billig å frakte plast fordi det veier en brøkdel av tre og glass, og dermed forbrukes det mindre brennstoff. Det går heller ikke så lett i stykker, så man trenger ikke så mye emballasje. Plast er også ganske billig å gjenbruke eller smelte om, og noen former for plast er også biologisk nedbrytbare.
Om kundene våre velger å kjøpe økologisk og Co2-nøytrale treleker som er fraktet fra Thailand, eller om de heller vil kjøpe plastleker som er produsert i Danmark og har hatt en kort reisevei, er helt opp til kundene selv. Begge formene for leker er mer eller mindre bæredyktige og miljøvennlige alt etter hvilket parameter man ser på.

Det finnes en rekke offisielle standarder og sertifikater/sertifiseringer som er uttrykk for faste egenskaper i lekene. Hvis et sett med lekemat eller en lastebil er sertifisert som Svanemerket, Ecocert, AllergyCertified, FSC, GOTS og lignende, så er det udiskutabelt at varen lever opp til disse strenge kravene. Dette forteller vi om på nettsidene våre.

Som E-handelsmerket norsk nettbutikk skal vi leve opp til lovgivningen om salg av leker som vi er underlagt. Alle lekene våre er CE-merket og lever opp til REACH-ordningen samt EN-71 og i mange tilfeller enda strengere krav til sikkerhet, både når det gjelder materialer og utforming.

Andre spørsmål:

Kan man få leker til testing?

Man kan i utgangspunktet ikke få produkter fra Lekeakademiet til testing.
Jeg vil gjerne selge produktene mine hos lekeakademiet.no. Hvem skal jeg kontakte?
Vi er alltid interessert i å høre om nye produkter, så ta gjerne kontakt med oss på post@lekeakademiet.no.

Jeg er influenser. Samarbeider dere med influensere?

Ja, vi har løpende samarbeid med influensere. Send oss gjerne en e-post der du forteller litt om deg/dere samt statistikk fra bloggen din/IG/FB-profil. Send til post@lekeakademiet.no.
Hvor raskt svarer dere på e-post?
Vi svarer på e-poster alle hverdager mellom kl. 8.30 og 16.00. Vanligvis svarer vi innen et par timer, men i travle perioder kan det gå litt lenger tid.

Dersom du er i tvil må du gjerne ringe oss på tlf. 23 96 51 58 eller sende en e-post til post@lekeakademiet.no.