2-i-1 nybegynnersett - Teleskop & mikroskop

• 9 år
    • 10 år
    • 11+ år
    • Senior
    Hva gjør dette produktet spesielt

La barnet ditt oppdage all magien som er gjemt både veldig langt unna og veldig nært.
    I dette settet er det både et teleskop til å observere månen og stjernehimmelen og et mikroskop til å observere de helt små delene av verden.

Tekniske detaljer om mikroskopet:

Den har 3 linser som roterer. Man snur den bare rundt til man kommer til den linsen som gir den forstørrelsen man ønsker. Fra 40x til 640x, så den tilhører et av våre mellomstore mikroskoper og nok til å se mange detaljer i f.eks jord og blader.

De gjennomsiktige prøvene vil bli belyst nedenfra og gjennom, slik at du kan se gjennom prøven, i motsetning til å se noe ovenfra og derfor kun studere overflaten.

Det følger med spennende ting til å belyse og forstørre, f.eks en liten reke, som dere selv kan klekke ut og deretter mate, slik at du kan se den levende i mikroskopet.

Det er en holder til en smarttelefon slik at du kan ta bilder av det du mikroskoperer og dele med venner.

Kjøp dette mikroskopet hvis du:

• Ønsker deg et kvalitetsmikroskop hvor du kan stole på at barnet ditt får glede av det i noen år.
    • Skulle gjerne brukt tid på å studere de bittesmå tingene i miljøet sammen med barnet ditt og virkelig oppdage noe nytt. Den store forstørrelsen på opptil 640x er kraftig nok til å se mange detaljer, men krever også litt mer av barnets evne til å observere.
    • Ser etter et mikroskop for nybegynnere, og litt mer erfarne, som vil lære mye av å studere og utforske alt tilbehøret og det vitenskapelige utstyret som følger med dette mikroskopet.

OBS: Mikroskopet kan også kjøpes separat her i nettbutikken. Bruk søkefeltet for å finne den.

Innhold:

• 1x mikroskop
    • 3x lysbilder
    • 8x mikroskopislides, merkater og dekkplater
    • 2x prøver (gjær og rekeegg)
    • 1x klekketank
    • 3x reagensrør
    • 1x mikroskalpell, 1 pinsett, 1 pipette, 1 minilupe, 1 målebeger
    • 1x smarttelefonholder
    • 1x plakat
    • 2x AA batterier
    • 1x manual på engelsk, tysk, fransk og spansk

Teleskop:

Dette teleskopet kan forstørre fra 18 til 60x. Objektivet måler 50 mm og brennvidden er 360 mm.
    Teleskopet står på et stativ, så det kan holdes stødig når du skal se på stjernene. Den kan justeres til høyre, venstre, opp og ned, uten at du trenger å justere selve stativet.
    Teleskopet er kraftig nok til å se detaljer på for eksempel månens overflate, Orion eller stjernebildet Lyra.

Her stimuleres relevante ferdigheter som er kjempe bra for barnas trivsel og evne til å lære nye ting:

• Med et tema eller emne kan du utvide barnets faglige kunnskap. Det øker ordforrådet til barnet ditt.
    • Stimulerer observasjonsevnen til barnet ditt.

Velegnet til barn i alderen fra 8 år.

Vet du hva tallene har av betydning for kikkerten? En 3x30 kikkert vil si at den forstørrer 3 ganger og har 30 mm objektiver. 3 x forstørrelse betyr at en fugl 3 meter vekk ser ut som den kun er 1 meter vekk, når dere kikker i kikkerten. Jo høyere mm objektiv, jo mer lys kan kikkerten ta inn og jo mindre lyst trenger det å være.

Jo mer kikkerten forstørrer, jo viktigere er det å holde kikkerten stille og peke ha styr på retningen. Så for mindre barn er det lettest å se skarpt ut av en kikkert med lav forstørrelse. Hvis du gjerne vil ha en kikkert som forstørrer mye - så skal du gå etter minimum 15-30x forstørrelse. Men en så stor kikkert er tung og trenger et stativ for at bildet står stille og skarpt. Generelt vil vi anbefale at forventningene dine til kikkerter følger prisen.

Husk at pris og kvalitet i mange tilfeller følger hverandre, hvis du vil forære et mikroskop til det nysgjerrige barnet. Så vurder hva dere gjerne vil undersøke med mikroskopet.

Skal dere f.eks. studere en innholdet i en bloddråpe, så foreslår vi et mikroskop til barn som kan forstørre over 400x. Prisen er høyere, men aha-opplevelsene blir da også mye større, når barnet ditt på egenhåndstiller skarpt. Men det er også herlig å observere en flue på nært hold, og det er mulig med mikroskop som er enklere.

Se hele utvalget vårt av mikroskoper her.

Vet du hva STEM betyr og hvorfor de fleste barn lærer bedre når de jobber tverrfaglig?

Les om STEM, STEAM og STREAM her.

Elsker barnet ditt alt om verdensrommet?

Så kan du finne inspirasjon til å leke barnet ditt smartere med Nerdeguiden vår om astronomi. Les mer på bloggen vår her.
    Produkt Informasjon