Osmo Kit Genius

kr.1 470,00
Midlertidig utsolgt - På lager 30/08
Varenummer
1009-901-00001

5 Stjerner på Trustpilot | Fri frakt ved 1.000,-

Et komplett kit til iPad som omgjør nettbrettet ditt til en Osmo ved hjelp av base+reflektor og de medfølgende redskapene til hele 5 forskjellige spill. Kan også brukes med en Amazon Fire – les nedenfor.

Måten på å kombinere iPad med lek og læring UTENFOR skjermen er simpelthen fantastisk.

Les mer
Velegnet til:
  • Kreativitet
  • Logisk tenking
  • Problemløsning
  • 0 mdr.
  • 3 mdr.
  • 6 mdr.
  • 9 mdr.
  • 1 år
  • 18 mdr.
  • 2 år
  • 2,5 år
  • 3 år
  • 4 år
  • 5 år
  • 6 år
  • 7 år
  • 8 år
  • 9 år
  • 10 år
  • 11+ år
  • Senior
Hva gjør dette produktet spesielt

Et komplett kit til iPad som omgjør nettbrettet ditt til en Osmo ved hjelp av base+reflektor. Det følger også med redskaper til hele 5 forskjellige spill. Kan også brukes med en Amazon Fire – les nedenfor.

Når du først har basen og reflektorspeilet, kan du kjøpe til flere Osmo spill.

Vi er helt ekstremt begeistret for Osmo her hos Leketantene. Den måten man kombinerer iPaden med lek og læring UTENFOR skjermen på, er simpelthen fantastisk.

Og det er akkurat det OSMO gjør.

Førsteinntrykket ditt når du får dette startsettet er Wow. De spillene som følger med er utstyrt med magneter i esken slik at de henger sammen med basen når man legger det fra seg.

Alt er veldig smart laget slik at man raskt kommer i gang hvis det sitter små mennesker ved siden av deg som tripper av utålmodighet. Det finnes ulike nivåer man kan spille på så det er både for de aller minste hvor man kan få en del hjelp, og opp til at du skal løse det selv på egenhånd.

De 5 spillene i Genius er beskrevet her. Hvis du vil vite mer om hva Osmo går ut på så scroll lenger ned på siden:-)

Tangram:

Det kommer en figur frem på skjermen. Denne figuren skal dere gjenskape på bordet foran skjermen med de geometriske figurene som følger med. Det er over 500 forskjellige. Når man har lagt en figur riktig så får man bekreftet dette med en "ding" lyd og figuren blir gjennomfarget. På den måten blir barnet hele tiden bekreftet i om det er riktig eller feil så han eller hun opplever en kort vei til suksess.

Når figuren er laget helt ferdig, mottar barnet noen mynter som spares opp til at man senere kan bruke dem til å få noen hint. Tangram er på engelsk men siden det handler om former og farger så er det ikke vanskelig for barnet å følge med.

Words:

I words kan man spille ulike nivåer og man kan spille mot hverandre. Det kommer opp et veldig klart og flott bilde på skjermen hvor det i den letteste utgaven er utelatt en bokstav i ordet på f.eks. 3 eller 4 bokstaver og i den vanskeligste skal man gjette hele ordet. Så de barna som akkurat har lært bokstavenes lyder kan godt spille med selv om det er engelske ord, siden man kan si lyden og så skal barnet finne bokstaven. Mens barnet som har hatt engelsk på skolen kan godt gjette ordet selv og lærer dermed også engelsk.

Numbers:

Dykk ned på dypet og utforsk over 90 vakre fisker i alle former og farger.

Sammensett brikkene med tall og prikker for å danne de tallene som du ser på skjermen og fang en fisk hver gang du klarer en oppgave. Med Osmo Numbers leker man mens man finner løsninger på en mindre matematisk utfordring og akkurat som i virkeligheten er det ikke bare en løsning, men flere. Osmo viser f.eks. et tall på skjermen og så skal barnet legge de tallene på bordet foran skjermen som spillet registrerer og kvitterer med opptjening av poeng. Gjennom Osmo Numbers kan man øve på de 4 grunnleggende regnemetodene pluss, minus, gange og dividere.

Masterpiece:

I Masterpiece kan barnet ditt skape sitt eget kunstverk. Man kan f.eks. ta et bilde av en venn eller omgivelsene - eller tegne et fint motiv fra internett og så etterpå tegne det opp på et papir ved å følge linjene på skjermen. Det er utrolig fascinerende! Barnet ditt kan samtidig ta opp prosessen og f.eks. sende det til den som er blitt tegnet.

Masterpiece er fantastisk øving av finmotorikken, hånd/øyekoordinasjonen, kreativiteten og romfølelsen.

Newton:

Her møter fysikk kreativ problemløsning. På skjermen finner du en virtuell kulebane som mangler "ramper" som kulene som faller kan rulle på. Og her skal barnet ditt være kreativ. Barnet ditt kan finne å bruke ting som blyanter, leker eller tegne streker på et papir som leder kulene videre i den riktige retningen. Supermorsomt spill som utfordrer kreativ problemløsning, oppfinnsomhet og snarrådigheten.

OM OSMO:

OSMO er en genial måte å få digital læring og lek til å spille sammen med analog (dvs "i det virkelige liv") læring og lek. Ipaden din blir til en OSMO ved at du stiller enheten din på en OSMO base og setter den røde "reflector" øverst. Så downloader du app'en til spillet/aktiviteten. Nå kan alt som barnet ditt gjør foran skjermen oppfattes av OSMO - og så er dere i gang.

Om dere vil lage musikk, tegne figurer, løse gåter, lære tall og bokstaver eller kjøre racerbiler kommer helt an på hvilke OSMO spill som dere har kjøpt. Interaksjonen mellom det som barnet ditt gjør foran skjermen og det som vises på skjermen er helt unik, og det viser på en flott måte hvordan intelligent teknologi og menneskelig kreativitet utfyller hverandre.

Hvorfor OSMO?

OSMO har vunnet mange priser og har leketantenes varmeste anbefalinger som en fantastisk måte å hjelpe barnet ditt til større forståelse for teknologi og koding - men også som en oppfinnsom måte å øve grunnleggende ferdigheter som tallgjenkjennelse, matematikk, staving, skriving, kreativitet og musikk komposisjon.

Dette er helt genialt og uten sammenligning. Da vi så det på en lekemesse så ble vi utrolig imponerte. Osmo er bare akkurat det som gjør at den teknologiske utviklingen med Ipads og Iphones i alle hjem også blir en positiv utvikling i barnas aktive læring.

Over 30.000 skoler over hele verden elsker Osmo og forteller om hvordan elevenes motivasjon blomstrer når de jobber med Osmo. Firmaet bak Osmo heter Tangible Play og ble startet i 2013 av Pramod Sharma og Jerome Scholler, begge fedre til små barn. Først lanserte de 3 Osmo sett, nemlig Words, Newton og Tangram - og folk elsket dem. Derfor fortsatte de utviklingen av det som i dag virkelig er noe at det beste vi har hos Lekeakademiet.

Hva krever OSMO?

Alle OSMO aktivitene krever:

  • En iPad i en av modellene som er nevnt under.
  • En base og en reflektor.
  • Et eller flere spill.
  • Eventuelt spesielt utstyr som heldigvis følger med det spillet som krever dette utstyret.
  • En app som du laster ned fra App store når du er klar til å spille.

 

OSMO spill kan brukes sammen med iPads og Amazon Fire - men skal du spille på et Amazon Fire nettbrett så skal du kjøpe en base+reflektor til Amazon Fire separat. Den kan du finne på Lekeakademiet her

I alle OSMO-varer som heter noe med «kit» i tittelen følger det en base+reflektor til iPad med. Disse kit kan også brukes til Amazon Fire da spillene er de samme – men du må kjøpe en base+reflektor til Amazon Fire separat.

Kompatibel med:

  • iPad 5-9
  • iPad Mini 2-6
  • iPad Air 1-5
  • iPad Pro 9,7 inch, 10,5 inch, 11 inch (1-3) og 12,9 inch (1-5) og nyere
  • Amazon Fire 7 (9th gen), HD 8 (8th gen og 10th gen) og HD 10 (9th gen og 11th gen) og nyere

Virker IKKE sammen med følgene nettbrett:

  • iPad 2
  • iPad 3
  • iPad 4
  • iPad Mini1
  • Amazon Fire 7 (7th gen)
  • Amazon Fire HD 8 (7th gen)
  • Amazon Fire HD 10 (7th gen)

OBS: Du har alt som du trenger for å komme i gang hvis du bruker iPad. Du kan alltid kjøpe flere spill til.

Alder: 5-12 år. Men yngre barn kan godt være med sammen med en voksen. Noen detaljer er på engelsk men siden Osmo er veldig intuitivt så spiller det ingen rolle.

Hva er digitale leker?

Digitale leker betyr leker som utvider virkeligheten. Det er forbindelsen mellom det digitale livet og ekte, fysiske elementer eller figurer som sammen utvider barns lekeopplevelse på en virkelig spennende måte. Les mer om de mange forskjellige typene AR-leker og få gode råd om barnas skjermtid i AR-lekeguiden vår her.
Produkt Informasjon
Varenummer 1009-901-00001
Merke Osmo
Alder 5 år, 6 år, 7 år, 8 år, 9 år, 10 år, 11+ år
Velegnet til Kreativitet, Logisk tenking, Problemløsning
Funksjon Fantasi, Form- og fargegjenkjennelse, Hukommelse, Hånd-øye-koordinasjon, Innlæring, Kognitive ferdigheter, Konsentrasjon, Kreativitet, Logisk tenking, Leseferdigheter, Nysgjerrighet, Problemløsning, Samarbeide, Tallforståelse
Kompetanseområder/Utvikler kompentanser innen for og kjenskap til Biologi, Norsk, Kommunikasjon, Kreative fag, Matematikk, Naturvidenskap
Materiale Plast
Vedlikehold Tørkes med fuktig klut
Veiledning / Spilleregler Engelsk, Tysk
Ta med I klasserommet, I sommerhuset
OBS! Institusjonsegnet
Kompatibel med iPad 5-9, iPad Mini 2-6, iPad Air 1-5, iPad Pro 9,7 inch, 10,5 inch, 11 (1-3) og 12,9 inch (1-5) og nyere. Amazon Fire 7 (9. gen), HD 8 (8. gen og 10. gen), HD 10 (9. gen og 11. gen) og nyere