Matematikk | 2. klasse | Hundeposisjoner

kr. 240,00
På lager - Levering 2-5 dager
Varenummer
1002-M2.1
Alle våre spill fra Time2Learn gir deg mulighet for å følge ditt barns læring og utvikling på nært hold. Og ditt barns selvverd blir samtidig styrket.Det
Les mer
Velegnet til:
  • Hukommelse
  • Innlæring
  • Tallforståelse
  • 0 mdr.
  • 3 mdr.
  • 6 mdr.
  • 9 mdr.
  • 1 år
  • 18 mdr.
  • 2 år
  • 2,5 år
  • 3 år
  • 4 år
  • 5 år
  • 6 år
  • 7 år
  • 8 år
  • 9 år
  • 10 år
  • 11+ år
  • Senior
Swipen voor 4 additionele foto's
Hva gjør dette produktet spesielt
Alle våre spill fra Time2Learn gir deg mulighet for å følge ditt barns læring og utvikling på nært hold. Og ditt barns selvverd blir samtidig styrket.

Det skjer etter nærvær, samvær og læring.

Når dere spille Hundeposisjoner, trener ditt barn tallforståelse, like og ulike tall og posisjonssystemet.

Ditt barn lærer blant annet hvorda flersifrede tall er bygget opp og hvilken plass 1ere, 10ere, 100ere og 1000ere har.

Hundeposisjoner kan spilles på flere måter. Her er 2 forslag:

Spill 1 spiller dere akkurat som vi spillte med bilkort da vi var barn.

Spill 1 - Hundeposisjoner:
.    Bland kortene og fordel dem mellem dere.
.    Hold kortene så øverste kort sees.
.    Første spiller velger om det skal spøres om enere, tiere, hundreder eller tusender.
.    Den spilleren som har flest i den pågjeldende posisjon vinner. F.eks. vinner 502 over 1222, hvis det ble spurt om hundreder. Hvis det ble spurt om enere, hvor man har like mange, så vinner den som har det høyeste tall.
.    Man bytter på å spørre.
.    Den som får flest stikk på en runde har vunnet. Eller spill til én har vunnet alle kortene.

*Hvis deres barn har vansker med å forstå systemet, så anvend evt. konkrete materialer. F.eks stein i forskjellige størrelser, så ditt barn kan se forskjellen på tallenes verdi. Skriv 1, 10, 100 og 1000 på steinene (se foto) (Dere kan også bruke papirstykker i forskjellige størrelser og farger)
         
Spill 2 - Krig med like eller ulike tall:
.    Sett tiden til 10-15 minutter.
.    Bland kortene og fordel dem mellem dere.
.    Legg kortene i hver sin bunke.
.    Innen første kort vendes bestemmer første spiller om det spilles om flest like eller ulike tall.
.    Begge vender det øverste kort i bunken.
.    Den som har flest av de valgte tallene (like eller ulike) vinner runden. F.eks. hvis det spilles om flest ulike tall i tallet 3158 og 2654, så vinner 3158, da 3, 1 og 5 er ulike og det er kun et ulikt tall i 2654, nemlig 5.
.    Vinnere velger om det skal spilles om like eller ulike tall neste gang.
.    Får man samme antall like/ulike tall er det krig. Alle legger 3 kort med baksiden opp og velger selv et kort.
.    Den spilleren med flest av de valgte slags tall vinner alle kortene.

Spillet er velegnet til at spille både hjemme og i skolen.

Alder: 2. klasse

NB! Veiledningen er på dansk!
Produkt Informasjon
Varenummer 1002-M2.1
Alder 7 år, 8 år, 9 år
Velegnet til Hukommelse, Innlæring, Tallforståelse
Merke Time2Learn
Funksjon Hukommelse, Innlæring, Kognitive ferdigheter, Konsentrasjon, Logisk tenking, Problemløsning, Samarbeide, Selvhjulpenhet, Selvstendighet, Tallforståelse
Ta med I hagen, I sommerhuset
Kompetanseområder/Utvikler kompentanser innen for og kjenskap til Matematikk, Naturvidenskap
Diagnoser/særlige behov/Handikap Læringsvansker, Konsentrasjonsproblemer