Magisk matematikk
- Gir lyst til gjør-det-selv og bygging opplevelser.
- Entreprenørskap
- Finmotorikk
- Kognitive ferdigheter
- 0 mdr.
- 3 mdr.
- 6 mdr.
- 9 mdr.
- 1 år
- 18 mdr.
- 2 år
- 2,5 år
- 3 år
- 4 år
- 5 år
- 6 år
- 7 år
- 8 år
- 9 år
- 10 år
- 11+ år
- Senior
Bruk matematikk på en morsom og underholdende måte. Magisk matematikk er et "tryllesett" som inneholder 15 morsomme matematiske triks, oppgaver og små gåter.
Det er en blanding av litt tryllekunst og talltriks, og selvsagt generell læring om matematikk. For eksempel kan man lære hurtigregning eller tankelesing og spille forskjellige små matematikkspill.
Magisk matematikk gir en opplevelse av at matematikk er mye mer enn det som står i læreboken. Det kan være med på å gi barnet ditt en aha-opplevelse på en underholdende måte.
I den medfølgende veiledningen er det gode beskrivelser og illustrasjoner av de 15 spillene/oppgavene/triksene samt morsomme fakta fra matematikkens verden.
Aktiviteten er god for trivselen til barnet ditt og evnen til å lære:
- Styrker barnets lyst til å gjøre det selv, skape og se muligheter.
- Barnet ditt kan stimulere finmotorikken sin.
- Lærer barnet ditt å lese, forstå og tolke.
Velegnet fra 8 år.
I klassen bruker barnet ditt en lang rekke ferdigheter og blir utfordret både sosialt, faglig, fysisk og mentalt samtidig. Barnet ditt har godt av å øve på en eller to av disse ferdighetene sammen med deg i fred og ro hjemme.
Med læringsspill og andre typer faglige, lekende aktiviteter kan barnet langsomt få styr på skriving, tallforståelse, logisk tenkning, små tabeller og andre faglige ferdigheter.
Eller kanskje barnet ditt ikke kan få nok av faglige leker og vil fortsette med bokstaver, logikk og tall hjemme. Eller kanskje barnet ditt ikke har begynt på skolen ennå, men ikke kan vente til å komme i gang som de eldre barna rundt seg. Fyll opp lageret med morsomme skoleleker slik at barnet ditt blir presentert for lekende og morsom læring.
Vet du hva STEM betyr og hvorfor de fleste barn lærer bedre når de jobber tverrfaglig? Les om STEM, STEAM og STREAM her.
Varenummer | 1007-4M-3293 |
---|---|
Merke | 4M |
Alder | 8 år, 9 år, 10 år, 11+ år |
Velegnet til | Entreprenørskap, Finmotorikk, Kognitive ferdigheter |
Funksjon | Entreprenørskap, Fantasi, Finmotorikk, Hånd-øye-koordinasjon, Kognitive ferdigheter, Konsentrasjon, Kreativitet, Logisk tenking, Nysgjerrighet, Problemløsning, Rollelek, Årsak / Virkning |
Kompetanseområder/Utvikler kompentanser innen for og kjenskap til | Naturvidenskap |
Veiledning / Spilleregler | Dansk, Engelsk |
Ta med | på hytta |
Login and Registration Form