Kod en dyrevenn, Rev - Medium sett
- Støtter barnets læring som stimuleres av både faglig læring, og når barnet ditt bruker kroppen sin.
- Innlæring
- Koordinasjon
- Årsak / Virkning
- 0 mdr.
- 3 mdr.
- 6 mdr.
- 9 mdr.
- 1 år
- 18 mdr.
- 2 år
- 2,5 år
- 3 år
- 4 år
- 5 år
- 6 år
- 7 år
- 8 år
- 9 år
- 10 år
- 11 år
- 12 år
- 13 år
- 14+ år
- Senior
Lær de grunnleggende prinsippene i å kode helt uten å bruke en skjerm eller IT av noe slag. Bare lek og fantasi - og et snev av logikk.
Denne lille dyrevenn kan følge en svart strek når du har slått på "on"-knappen. Dermed kan barnet ditt legge veibanene slik at den svarte streken er kontinuerlig og ubrutt, og reven vil følge streken. Logikken i å bygge en bane med høyre, venstre og rett frem er dermed den samme som når man programmerer med blokker på en datamaskin eller et nettbrett.
- Dere kan også tegne en svart strek med tykkelse mellom 3 og 8 mm på hvitt papir. Reven vil også kunne følge denne streken.
- Den rampete reven trenger hjelp fra dere til å leke seg gjennom den fine fortellingen som følger med i bokform.
- I boken er det utfordringer i historieform som appellerer til barns fantasi og problemløsningsstrategier. Barnet ditt skal løse utfordringene eller oppgavene ved å legge veibrikkene riktig.
- Inneholder: Historiebok i farger, 16 papp kode-vei-brikker, revfigur og startguide på fransk, engelsk, tysk og spansk.
- Krever 4 stk LR44-batterier, som må kjøpes separat.
Utvikler barnets forståelse for og følelse av å få teknikk til å gjøre det man ønsker, samt logikken bak dataprogrammering.
Denne aktiviteten styrker relevante ferdigheter som er bra for barnas trivsel og evne til å lære:
- Stimulerer barns læring, som settes i gang av både faglig læring og når barnet ditt bruker kroppen sin.
- Fremmer barnets evne til koordinasjon av kroppen.
- Støtter barnets kjennskap til årsak og virkning, som handler om forståelsen for at et eller annet (årsaken) får noe annet (virkningen) til å skje.
Passer fra 4 år til 8 år
Vitenskap er ikke nødvendigvis noe merkelig som voksne driver med på fjerne kontorer eller laboratorier. Det er STEM-baserte leker (Science, Technology, Engineering and Math) bevis på. Lek med STEM-baserte redskaper og leker styrker dessuten barnet ditt sin fasinasjon for det naturvitenskapelige.
Har du hørt om Learning Resources?
Man kan høre på navnet, at det er viktig for Learning Resources å utvikle materiell som gjør det morsomt for barn å lære.Særlig STEM (Science, Technology, Engineering og Math) er i fokus hos Learning Resources. Eksempelvis kan barnet ditt lære å bygge roboter, eksperimentere, undersøke verden og lære å kode. For lærere er Learning Resources en gullgruve for læring. Sorteringsdyr, kod-selv dinosaurer og matematikkspill kan virkelig gi undervisningen litt futt.
Se alle produktene våre fra Learning Resources her.
Vet du hva STEM betyr og hvorfor de fleste barn lærer bedre når de jobber tverrfaglig? Les om STEM, STEAM og STREAM her.
Varenummer | 21-LER3097 |
---|---|
Merke | Learning Resources |
Alder | 4 år, 5 år, 6 år, 7 år, 8 år |
Velegnet til | Innlæring, Koordinasjon, Årsak / Virkning |
Sanser | Synssansen |
Funksjon | Fantasi, Hukommelse, Innlæring, Kognitive ferdigheter, Konsentrasjon, Kreativitet, Logisk tenking, Læringsparathet, Problemløsning, Samarbeide, Årsak / Virkning |
Materiale | Plast |
Vedlikehold | Tørkes med fuktig klut |
Veiledning / Spilleregler | Engelsk |
Krever/Hva følger med/følger ikke med | Batterier følger ikke med |
Login and Registration Form