Kod en dyrevenn, Kameleon - Medium sett

kr. 325,00
På lager - Levering 2-4 hverdager
Varenummer
21-LER3098
5 Stjerner på Trustpilot | Fri frakt til utleveringssted ved 950 kr
  • Utvikler barnets læring som stimuleres av både faglig læring, og når barnet ditt bruker kroppen sin.
Les mer
Velegnet til:
  • Innlæring
  • Koordinasjon
  • Årsak / Virkning
  • 0 mdr.
  • 3 mdr.
  • 6 mdr.
  • 9 mdr.
  • 1 år
  • 18 mdr.
  • 2 år
  • 2,5 år
  • 3 år
  • 4 år
  • 5 år
  • 6 år
  • 7 år
  • 8 år
  • 9 år
  • 10 år
  • 11 år
  • 12 år
  • 13 år
  • 14+ år
  • Senior
Hva gjør dette produktet spesielt

Lær de grunnleggende prinsippene i å kode helt uten å bruke en skjerm eller IT av noe slag. Bare lek og fantasi - og et snev av logikk. 

Denne lille dyrevenn kan følge en svart strek når du har slått på "on"-knappen. Ditt barn kan dermed legge veibanene, så den svarte streken er sammenhengende og uavbrutt, og da vil kamelonen følge streken. Logikken i å bygge en bane med høyre, venstre og rett frem er dermed den samme som når man programmerer med blokker på en datamaskin eller et nettbrett. 

  • Dere kan også tegne en svart strek med tykkelse mellom 3 og 8 mm på hvitt papir. Kamelonen vil også kunne følge denne streken.
  • Den søte kamelonen trenger hjelp fra dere til å leke seg gjennom den fine fortellingen, som følger med i bokform. 
  • I boken er det utfordringer i historieform som appellerer til barns fantasi og problemløsningsstrategier. Barnet ditt skal løse utfordringene eller oppgavene ved å legge veibrikkene riktig.
  • Inneholder: Historiebok i farger, 16 pappkode-veibrikker, kamelon og startguide på fransk, engelsk, tysk og spansk.
  • Krever 4 stk LR44-batterier, som må kjøpes separat.

Utvikler barnets forståelse for og følelse av å få teknikk til å gjøre det man ønsker, samt logikken bak dataprogrammering.

 

Her utvikles relevante ferdigheter som er kjempe bra for barnas trivsel og evne til å lære:

  • Stimulerer barnet ditt sin evne til å lære nye ting. Du kan fremme evnen til å lære nytt med både oppgavehefter, byggelek og når barnet ditt får i gang kroppen.
  • Her lærer barnet ditt å koordinere kroppen sin .
  • Støtter barnets kjennskap til årsak-virkning, som handler om følelsen for at noe (årsaken) får noe annet (virkningen) til å skje.

Velegnet til barn i alderen 4 år til 8 år

STEM står for Science, Technology, Engineering and Math, og begrepet dekker alle typer av aktiviteter og leker som med en tverrfaglig tilgang og blander lek og læring. Lek med STEM-baserte redskaper og leker stimulerer dessuten barnet ditt sin forståelse for naturvitenskap.

Har du hørt om Learning Resources?

Som navnet antyder, er det vesentlig for Learning Resources å gi barn materiell som gjør det morsomt å lære.

Særlig STEM (Science, Technology, Engineering og Math) er i høysetet hos Learning Resources. F.eks. kan barnet ditt lære om koding, å eksperimentere, undersøke verden og bygge roboter. For lærere er Learning Resources en gullgruve for læring. Sorteringsdyr, regnespill og kod-selv-dinosaurer kan virkelig peppe opp undervisningen.

Se utvalget vårt fra Learning Resources her.


Vet du hva STEM betyr og hvorfor de fleste barn lærer bedre når de jobber tverrfaglig?

Les om STEM, STEAM og STREAM her.

Produkt Informasjon
Varenummer21-LER3098
MerkeLearning Resources
Alder4 år, 5 år, 6 år, 7 år, 8 år
Velegnet tilInnlæring, Koordinasjon, Årsak / Virkning
SanserSynssansen
FunksjonFantasi, Hukommelse, Innlæring, Kognitive ferdigheter, Konsentrasjon, Kreativitet, Logisk tenking, Læringsparathet, Problemløsning, Samarbeide, Årsak / Virkning
MaterialePlast
VedlikeholdTørkes med fuktig klut
Veiledning / SpillereglerEngelsk
Krever/Hva følger med/følger ikke medBatterier følger ikke med